Tuesday, August 24, 2010

penjimatan kos !

penjimatan kos?
yer..aku sgt hebad dlm hal nieh..
org kate,sbb 2 la aku layak jd student account..
aku gler hebad (over ckt) bab nieh bler
aku sgt sesak wang..
dlm erti kate len purse da kempis sbb
dwet ta der !
bkn ta der, ish, tp kurg yer...
huhuhu..

dlm kelas mgt215,
d kala miss fauziah sdg mgajar leadership,
tbe2 otakku sgt mbuat kire2..
sdgkan bkn dlm kelas account..
jd nak tanak aku layan jela mende2 lam otak
aku 2 tok seketika..
tulis2 cost..

lauk tok sminggu kalo beli d bazar ramadhan
2.50 x 7 = 17.50

lauk tok sminggu kalo masak plus minus
14.50 (setelah bshopping d jusco nielah amount nyer..)
aku beli kepak ayam 9 ketul price around 9.54
pedal ayam 2.21
cili bengala 0.94
jeruk mangga (lepas gian) 1.81

SEE
sangat jimat byk ringgit kan..
aku sgt cpt tpengaruh dgn mknan enak2
kalo trun bazar ramadhan..fuh
bpeluh purse aku kuarkan dwet..
tok sminggu nieh aku bpuasa
dr bazar rmadhan..
tgulah dwet mara masok tok bln 9 lak..
br bley bbelanja sperti biasa..

najwa pon cam biase lah..
akn join mende2 yg aku rncang nieh..
sbbnyer kmi salu kkurgn dwet pd waktu yg same..
so, nie salah satu alternatif to jimat
dwet d saat2 kkurgn dwet..

korg sume pon boley bwt cam nie jgk taw..
mmg sgt jimat dan
sangat kne rajen..
yela,kne g beli brg,masak2 lagi..haa
penat..tp aku sgt rajen yer kwn2..
hahaha

sblm 2 aku nak gtaw korg nie
AKU SGT RINDUKAN GODZILAKU !
dier kol td pkai fon kwn..
cian dier..
sungguh byk dugaan yg dtg mase ramadhan..
1 ujian yg perlu dtempuhi..
egt Allah yer syg..
tlg lah kuat hadapi sume nieh..


coret2: lagu afgan-padamu kubersujud nie ssuai ker kat blog yg ganas cam aku nieh???


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

2 sayang blog lina:

Eirma Rohayu said... [Reply to comment]

haha !
talei bla .
len kali blajo at kpg ,
gerenti mkn mura2 sengal .
hehe . :)
nk ltk lgu afgan ?
tlg larh syg oii .
ak owg first y muntah ehh .

Lina_Lin said... [Reply to comment]

haha..
balak aku suke sih lagu nieh..
aku lak tbe2 tminat..hohoho