Saturday, April 16, 2011

WHY GOOD PEOPLE CHANGE TO BAD PEOPLE ?

Assalamualaikum semua ..

hmmmm..
kenapa ya..
aku pon ta faham..
kenapa perlu berubah tok jadi jahat sedangkan
asalnya baik?

persoalan nie ta dapat aku selesaikan
seperti soklan akaun atau costing
yg punyai jalan penyelesaian
walaupon perlukan masa yg panjang..

aku ta penah jadi tertanya2 seperti ini,
even dibandingkan ketika aku jwb soklan
exam sekalipon akhirnya pasti akan dpt diselesaikan..
tp benda nie makin complicated..

mama penah cite dulu-dulu..
mama ckp arwah abah nor (atok aku) meninggal
pas 1 ke 2 ari dier nampak sehat..
sebelum2 tue dier tenat sgt..
yelah,barah paru2..
isap rokok byk sgt kate mama..

kalo dalam perhubungan,
adakah pas gado teruk then 
okey tok 1 ke 2 ari 
dan lepas tue akan berlalu pergi?
adalah pergadohan kali nie membawa maksud
pergadohan bwt kali terakhir dan berlalu pergi..??

hmmm...
penat kan...
penat berfikir tok mcm2
pekara yg sukar tok aku paham..
aku perlukan jawapan..
lagi lama aku befikir lagi aku ta paham

'sebab kenapa perlu berubah sedangkan dulunya baik-baik aje?'

~ Allah saja yg tawu ~

bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

0 sayang blog lina: