Wednesday, December 15, 2010

VACATION TO LANGKAWI - 11.12.2010

ok,hari nieh nak cite hari kedua lak berada d Langkawi..
jum tengok ader ape kat Langkawi!


aku sekeluarga menginap kat cni..
Century Suria Apartment selama 3 hari 2 mlm..
 
amik gmbr family dulu sebelum kuar..waktu nieh br pkul 8 pg..
 
sarapan pagi yg free juga ditemani hujan dan angin yg tersangatlah sejuk!!
 
menunggu tour guide a.k.a pkcik teksi kami yg akn dtg pd pukul 9 pg..
 
1st destinasi - Nusantara Maju.. jom borong minyak gamat!
aku beli nieh..losyen gamat..sgt sesuai tok perot kembung.
hasilnyer dpt kentot dgn sesedap hati..hahaha.

salah satu herba yg ader kat Nusantara selain Gamat
bkn abg aku la herba, sebelah dier tu, ok

mama bergambar bersama minyak gamat yg tgh mendidih..
org ckp kn, kalo celup jari dlm minyak nieh x kn rase pns, tp cm was2 je nk celup :(

lokasi kedua - underwater world!
mlgnyer kami ta masuk pon.. entry fee sgt mahal oh!
RM 28 adult , RM 18 children
family aku, 5 adult, 1 children, bpe juta ringgit kena byr,sila kire sndri :P

ikan nieh name saintifik dier aku ta egat tp dlm kamus bergambar name dier IKAN :)
ikan nie bley adk aku snap pn sbb akuarium dier dok kat kaunter tiket..
besar woo ikan nieh,pastue pndai btl posing ~ kalah aku,isk
 
 see, betapa besarnyer ikan tuh.. BESAR TAW~ boley makn x eh? ngee

tok menghilangkan duka lara ta dpt masuk underwater world,
ktaorg pn pegila shopping CHOCOLATE nyum3..
sgt rambang mate oh!

syiqin dgn coklat gergasi!

ouh ferero rocher,pas beli terus makan~

tengok,sume coklat! sume boley dimakan,wuwuwuw~


ferero rocher selamat landing dlm perot mereka~

nak tawu cite pasal Lagenda Mahsuri tak?
cekidout tommorrow ukei?
Daaa!

bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

1 sayang blog lina:

fyna ahmad said... [Reply to comment]

hehehe..same la..kite pown br blk dr langkawi..x abih lg nk cite trip tue...