Saturday, July 2, 2011

AKU BUZY GLER SEM NIEH, TAPI SEM NIEH JUGAK AKU SEMPAT LAGI GI CAMPING, MUAHAHA !!

Assalamualaikum semua :)

nak hupdate sal benda yg terjadik weekend minggu lepas.. cite basi dah pon, tapi... nak hupdate jugak..wek3..  bertempat di Kem Lepoh, Hulu Langat, Selangor, and nielah kem paling sempoi penah aku g sepanjanngggg hidup aku haaa.. siyes sempoi habis.. xder marah2 kalo lambat, xder ketat peraturan, staff2 sume giler sporting, yelah..baya2 aku je pon..yg muda dari aku pon ader weh..haha..tp best lah kem nieh..nak g lagiiiii :)

so, selama 3 hari 2 malam aku spend mase dengan dorg sume.. ahli group leh pilih sendiri, oo yeah.. so group aku terdiri daripada pelajar senior KPTMKL.. paling tua roomates aku, paling muda budak skola SMK Sri Mulia (ye kot nie name skolah dorg, bantai jolah) yang berumur 15 tahun.. hambik, 5 taon beza umur dari aku..haha..geram je tgk bebidak nieh ha..padan lah datang camping bawak beg g haji tue ha..bebudak lagi upenya ;P

ok enough sal ngumpat dak skola yg naif2 comey2 tue.. jom layan gambar nak x? nak ke x nieh? kalo xnak kne layan gmbr jugak la, dah nie blog aku..haha..

 tengah tunggu bus datang amik ktaorg kat kolej..
fyi, budak umah aku sume join camping nieh ok..
gempak x? hahaha
staff habib.. aku rase dier ketua program nieh kowt..
sbb ape aku cakap cam tue, sbb aku rase dier yg paling tue..
amacam, stylo x reason aku?haha
tua2 pon sporting tawwww


gler excaited smp dok depan sekali kowt..muahahaha

khemah ktaorg.. aku tido dengan najwa bersama2 barang2 dapur tok memasak
bg group aku.. kat camping nieh kne masak sendiri..
ohh sadis nyer, br berangan dapat mkn sodap2 ;(

nieh mase malam 1st day ader kat sana..
menu malam tue sardin :( 
tp disebabkan makan ramai2 aku pon makan banyak jugak lah.. :P
so, 2 semua ahli group aku lah..
3 laki, 5 pompuan, jadi pompuan buli laki ;)

oddah tgh merayu nak naik boat penyelamat..
masa nieh ktaorg men kapal karam..
kne g jumpe 2 org nakhoda ( staff bani dengan staff along)
pastue kne bagi reason mantapp tok mbolehkan kite
naek boat tue..
aku dgn najwa nagis time nieh..
huuu ;(


aku baru pas mandi time nieh..
lewat gler aku mandi, lam kol 11.30 lebey gak la..
pastue malam tue tdo dada aku sejukk aje..siyes takot kne
sakit dada nieh ;(

sebelum g mendaki Gunung Nuang
mase sebelum g aje la bley bergambar, mase sampai sume dah xlarat dah weh..

smp kat puncak bukit ader air terjun,
dan dorg bagi mandi air terjun wohhhh :)
aku pon apo laie, terjun jugak lahhh ;P

lepas sampai kne masak mam tgh ari..
menu mase tue telur :(
time nieh aku xmandi ag, tgk suar, berselut babe,
 bukan api, time trun bukit tue hujan weh..
1st time lam hdup aku g mendaki time ujan

lepas balik mendaki, kol 3 ader aktiviti repeling (btl ke tah eja )
mase nieh tgh dengar taklimat
khusyuk gler an muke.. haha..

aku tue !!!
(mak gayat nyah oi )

 nie dari camera pidot, photographer kem tue..


tlg ieda pakai g-string, haha ;P

pas balik tue minum3 petang, solat sume,
pastue berkumpul tok sukanneka :)

 malam tue pulak ader malam kebudayaan..
shah jadik tok pawang ,haha

last day kat kem, pagi tue main mancis dgn lilin..
mancis dok delan sekali, lilin dok belakang sekali..
merentas segala mcm batu n halangan,
tp kne makesure at the end mancis tue ley gune tok nyalakan lilin tue..
kaki aku 2x kne hempap dgn batu2 yg bergolek2 sbb arus deras..

lepas dah habis game, mandi air terjun lagi..wahhhh :)

mase upacara penutup n guess what,
group aku tgh baek pnyer makan nasik depan wakil belia dan sukan tueh..
staff habib kate ktaorg geng pelahap ;(

mase nieh dah habis dah program, tgu bus dtg amik..
tibe2 rase penat lak an.. tp sedey gak lah dah xley nak enjoy3 dah..

gambar terakhir dari cameraman, bye2 kem lepoh :)))




coret2: balik umah sume nak serbu toilet nak buang aer besar, sekali tawu ape jadi, air xder kat umah..huwaaaaa :(


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

0 sayang blog lina: