Wednesday, November 23, 2011

BELIEVE ME , WHAT U DID WAS SOOOO WRONG !

Assalamualaikum semua ;)

itu dia, tajuk saja dah bikin hati orang sangat gempak gempita ( BM fail , hati gempak gempita =,=' ) oklah, lets straight forward rakan-rakan sekalian.. tajuk kali ini umum , siapa makan cili dia rasa pedas okeh ? jum sediakan air ais sebelum baca entry aku.. haha

manusia atas muka bumi ini kan , tidak ada yang lari dari membuat salah , silap dan dosa . cuma bezanya salah itu mungkin disedari dan mungkin tidak disedari atau mungkin juga disedari namun buat-buat tak reti.. namun bagi aku, the worst person is MEREKA YANG MENYEDARI SALAH MEREKA NAMUN BUAT-BUAT TAK RETI ;) sbb apa aku cakap mereka paling teruk , sebab mereka EGO tak bertempat.. nonsense !

bila aku buat statement macam ini, bukan bermakna aku manusia yang perfect.. but at least , aku sedar juga yang certain salah tu , berpunca dari diri aku yang tidak sempurna ini.. dan lagi satu , kita ni , Allah kurniakan akal + emosi , janganlah disebabkan emosi , korang buat diri korang nampak super stupid.. apa-apa pun, take time untuk muhasabah diri korang dan tekadkan dalam hati untuk tak mengulangi kesalahan yang sama sahaja.. common lah, orang sekeliling pun muak kot berdepan dengan situasi yang sama everyday..

emosi,emosi,emosi.. ada yang cepat sentap, ada yang kuat berahsia, ada yang menderita sensorang,ada yang cikit-cikit jeles, ada yang kuat marah ,cepat rase xsecured, kuat makan ( eh emosi ke nieh ??? ) dan macam macam lagi.. tapi sayangku sekalian , lets be professional okeh.. anda-anda dan anda jika mahu beremosi please , set a good place, take a good time, pick a nice person , then talk to them.. janganlah terbawa-bawa dek emosi yang bakal menjahanamkan maruah diri sendiri, shame on you lahhaii..

dan lagi satu kan, kuat lah sikit.. kalau selalu dibawa-bawa emosi , people around you juga akan susah.. dan bila dah sampai satu tahap nanti, bila orang sekeliling mahu memilih antara anda yang beremosi dengan seorang lagi yang kurang cerdik, they will choose the kurang cerdik one.. sebab apa ? sebab kurang cerdik boleh dibimbing, boleh ditunjuk ajar, tapi yang beremosi apa yang boleh dibantu ? ?

search for our weaknesses, dont make our weaknesses become an excuse, people hate it.. then dont blame others, put the blame on your shoulders first then THINK wisely..


THE END....


habis dah ceramah malam ni, aku nak sambung study pulak..till then , buibui darls ;)

bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

0 sayang blog lina: