Wednesday, December 14, 2011

KARIPAP-KARIPAP CINTA VS. KARIPAP KARIPAP KOMASA KPTMKL

Assalamualaikum semua :)

hari ahad yang lepas, sambil-sambil melipat baju aku pun menontonlah Karipap-Karipap Cinta. apa yang aku dapat dalam cerita tue hanyalah keinginan yang meluap-luap untuk makan karipap.. mana tak nya, dari awal cerita sampai habis cerita asyik karipap aje..


pada mulanya, aku cuma terliur aje.. sebab aku pon kurang sangatlah nak makan karipap nieh..kalau aku kena makan sekalipun, inti dia memang aku korek-korek buh tepi.. kirenya aku hanya makan tepung dier ajelah.. ha kemain style lagi aku makan karipap kan.

nak dijadikan cerita, hari isnin yang lepas, aku datang seperti biasa ke kelas audit jam 9 pagi.. dalam perjalanan ke kolej aku jumpa 2 stall yang jual breakfast dan semestinya karipap akan ada betol tak? tapi aku tak singgah pun. macam nak makan tapi takut tak makan.. ha faham tak ayat budak tadika aku nieh ? haha. 

tapi aku terbeli jugak akhirnya bila aku masuk dalam komasa kolej ( kedai koperasi) untuk print surat aku tak hadir ke kelas. karipap kat komasa tue sungguh limited edition. aku anggarkan tak sampai 30 bijik pun dalam bekas tue.so aku pun beli, nak beli sebijik aje cam segan lak, so ambil lah 2 biji.. 1 bijik 40 sen.. then lari-lari masuk lah dalam kelas (tipu xlari pon, haha)

dalam kelas aku duduk depan sekali sebelah kiri.. dan tanpa menghiraukan lecturer tgh menulis kat whiteboard, aku pon merasai lah karipap komasa tadi.. sekali gigit tak smp lagi inti dia tapi dalam hati dah berkata-kata, doh dia lembut. then sambung makan lagi, part inti kentang nie lah yang aku lemah, aku tak makan kentang except fries dgn wedges (giler demand haha) tapi bila aku gigit dan kunyah, pergggghhhhhh..
sedapppp, dan kemudiannya habislah 2 bijik karipap yang aku beli tue dalam sekelip mata.. lahabau giler ;)

aku tertanya-tanya jugak siapa yang buat karipap tue, kalau boleh nak suruh dia buat lebih sikit, nieh perot gorila nak makan..haha.. dulu aku gila kat sandwich telur komasa, sekarang karipap komasa pulok doh..

sandwich telur komasa

ha, abis dah aku nak taip. aku ada hot story nak cerita, tapi nanti2lah aku cerita.. mula-mula ingat nak diamkan aje, sekali bila dah jadi macam nieh, elok lah aku bercerita.. ok buibui ~


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

0 sayang blog lina: