Friday, February 24, 2012

RUMAH TERBAKAR PANGGIL BOMBA, BOMBA DATANG MELENGGANG-LENGGANG, HAHA

Assalamualaikum semua :)

first time tengok kebakaran berlaku depan mata.. dan ahli bomba yang jadi superhero padamkan api sumpah sangat COOL.aku pon tak tawu lah cerita kebakaran nieh secara detail.. sebab aku nieh cuma reporter tak bertauliah, bukan cik bedah kepochi nak amik tawu every details..haha

so pagi tue aku siap-siap lah nak g kelas ETR.. tengah-tengah pakai tudung tue, aku dengan siren kereta bomba ( kite memang panggil kereta bomba eh? ke trak bomba atau lori bomba ? konfius, puiii ) bunyi kali pertama tue aku tak amik pusing sangat, sebab area rumah aku nieh macam-macam bunyi ada.. MACAM-MACAM BUNYI OKEH, BUNYI DI LUAR OTAK PEMIKIRAN KORANG PON AKU PENAH DENGAR TAW. *kemain caps lock, haha

pastu bila bunyi kali kedua pulak, aku dah start lah nak ambil tawu.. kat mana lah kebakaran tue jadi sampai berduyun-duyun kereta bomba datang, andaian yang datang lam kepala otak aku pada kali pertamanya ialah , LRT pandan jaya terbakar.. okeh, aku tawu memang tak logik pun, tapi who knows kannnn? * okeh2, surrender, memang tak logik, sila boo aku.

yang memeranjatkan aku ialah kereta bomba tue masok lorong rumah aku.. haa sudah, block aku ke yang terbakor? aku pun capai lah beg aku n kunci then turun tangga dengan rakus nya. ( tipu ) aku turun sopan-sopan, kang aku tertonggeng jatuh tangga tak pasal-pasal pulak bomba kachak sibok nak selamatkan aku. sampai-sampai kat bawah, orang dah berkerumun, cuak dah rasa.. tapi tak nampak pulak kereta bomba nya.. bila keluar dari lorong tangga tue baru nampak kereta bomba parking kat lorong perjalan kaki.

mula-mula ingat nak jalan terus menuju ke kolej..sekali terasa mahu menjadi kepochi sebentar..apa lagi, snap-snap gambar.


ramai penonton , termasuk aku.

Add caption
aras dua yang terbakar..tapi aras tiga pon efek sama

najwa cakap ofis yang terbakar.

orang ramai gilerrr
ha tue jelah gambor yang sempat aku snap.. lagi pon aku kalut-kalut nak g kolej.. tapi sampai-sampai lam kelas bape kerat je yang ada, ciss..ok lah.. sampai situ aje.. t aku update lagi yer kengkawan sekalian, chawchinchaw...



bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

1 sayang blog lina:

Puan Pelangi said... [Reply to comment]

hahaha ! part jatuh tertonggeng tu yg tak tahan . tak dapat nak bayangkan lina jatuh tertonggeng :P