Sunday, May 8, 2011

TODAY IS MOTHER'S DAY !!

Assalamualaikum semua !

hamboiii, lambatnyer aku post entry sal mother's day.. aku ta dpt pegang lappy dr mlm semalam lagi. adik aku dok melayan cite korea..dan aku pon tader idea nak wat entry sal mother's day. malu2 segan2 nak ucap depan2,so hambik, ucap kat fb teros..mama aku modennn..blog ado,fb ado,nie dok tnye twitter lak.. maju ta maju mak aku kan..hahaha..

mak aku ader 4 blog yer kwn2 ku sekalian.. blog personal,separuh personal,kesihatan dgn resepi. yg paling gempak blog yg NIEH la..korg boley la terjah blog mak aku nieh. ramai woo fren mak aku nieh..dwet nuffnang pon mcanak-canak dgn jayanyer..kalah dwet nuffnang aku tuh..sob sob sob..

so tok entry Mother's Day nieh aku nak ucapkan berbanyak2 terima kasih kat mama aku yg dah byk bersusah payah besarkan aku smp seBESAR nieh..masak sodap2,basuhkan baju aku sume (aku nie kalo dok umah aje terus alergic dgn baju ;P),ajar aku English mase kecik2 dulu, penuhkan semua keperluan aku, dan macam2 lah..jasamu ta terkira lah bak kate pujangga..

tapi jasa yg paling besar mestilah yg ini..mase aku lahir mak aku cakap badan aku bersisik, busuk lak tu, di tambah pulak dgn kaki kiri aku bengkok kedalam..aku mase kecik2 lagi dah bersimen kaki. mak aku ta berpantang pon..yela dok bawak aku ulang alik ke hospital dgn abah aku..dahla mase tue abah aku kena keje kat Bosnia. dah kena wat surat bagai. mmg aku nieh agak myusahkan mama abah aku jugak lah.. pas sisik2 busuk tue hilang, kaki aku pulak kena diuruskan..lame jugak lah baru kaki aku nak baek.. 1 aje penyebabnyer..kaki kiri aku ta der buku lali..tp alhamdulillah,berkat susah payah mama abah aku, kaki aku dah tak cacat..dah same mcm kaki2 org len..org pon ta tawu yg kaki aku penah bengkok satu mase dahulu..

kalo lah mama abah aku tak dapat terima keadaan aku mase tue, msti aku dah ta der dah kat dunia nie atau jd penghuni mane2 umah anak yatim. Terima Kasih Ya Allah kerana kurnia kan aku ibubapa yg penyabar seperti mereka.. aku berharap semoga mereka dipanjangkan umur dan sentiasa hidup dalam keadaan aman dan bahagia..bilalah nak tiba masa tok aku pulak mbalas jasa mereka..tak sabar nak tempoh alam kerja.. aku nak penuhi impian mereka pulak..dulu mase kecik2, aku dgn abg aku biler lalu aje kedai emas mesti time2 tue jugak janji nak beli rantai emas gelang emas cincin emas kat mak aku..mak aku cume pakai cincin kawin aje, yg len sume dah gadai sebab nak sekolahkan aku dgn abg aku..
kesusahan tue rase nya paling byk dirasai oleh abg aku,sebab tue dia blaja smp ker Austrailia. Aku walaupon cume masok kolej, tapi aku akan pastikan aku graduate dgn dekan..boleh lah jadi petunjuk tok adik2 aku yg masih kecik nieh..yg ta kenal erti susah..masa abg aku lahir abah aku cume ader basikal, taon 1989 mase tue, bler aku lahir 1991, abah beli moto. bila adik laki aku lahir ktaorg dah pakai kereta..mase adik pompuan aku lahir pulak dah pakai van..sbb tue la adik aku ta kenal erti susah kowt, asik nak mkn ayammmm aje.. drpd panggil syikin terus chicken..nasib ko lah kene ejek2, aku kan kakak,hehehe...

 yer, 
mama aku mmg muda ag pon
br 43 taon ;)

adk pompuan aku lagi iras dgn mama aku..
aku lak bercampur mama abah ...
ok tue jelah..
BABAI !


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

4 sayang blog lina:

alin said... [Reply to comment]

a'ah la muka adik awak iras mak awak..

selamat hari ibu utk mak awak jugak.. :)

Lina_Lin said... [Reply to comment]

@✿....rossa alina....✿

tawu tape, thanks dear ;)

kpah k-poh Sharifahnor said... [Reply to comment]

terima kasih sayang mama...entry yg berkesan...dan terkesan...

Lina_Lin said... [Reply to comment]

@kpah k-poh

syg mama jugakkk ;)