Sunday, June 19, 2011

INI ENTRY TOK EN KAMARUDDIN YER ..

Assalamualaikum semua :)

yer, Selamat Hari Bapa.. aku baru pas baca entry sedey di blog sahabat aku.. terasa bersyukur sgt sbb aku masih punyai sorg bapa yg begitu menyayangi anaknya..even anak dier sorg nieh dah byk susahkan hidup dier.. kalo pun korg rase bapa korg teruk sbb xdapat tunaikan permintaan korg yg maha remeh temeh, insaf lah k.. sbb ader lagi insan2 disekeliling korg yg kurang kasih sayang dari sorg bapa..


bacelah k, semoga korg berasa insaf dan bersyukur dgn bapa korg masing-masing..


ok,tutup cerita sedey, mari buka cerita xsedey.. selama 20 tahun aku hidup kat dunia nieh, segala-gala kelengkapan aku abah aku yg penuhkan..yelah, mama aku domestic engineer a.k.a suri rumah.. aku tawu abah aku berusaha tok jadi abah yg terbaik.. kalopun benda tue remeh sekalipun,bapa aku penuhi jugak.. 

dulu mase kecik2,aku xsedar pengorbanan sorg bapa..tah kenapa aku xsedar, munkin sbb aku blum matang,belum rase asam garam sebuah kehidupan.. aku malu dengan kesusahan yg ada dalam famili aku.. tapi abah aku hanya tersenyum..tak nampak perit dia berhempas pulas bekerja..even sekarang pon, abah aku still kerja kuat, membanting tenaga tok sara kehidupan kami anak beranak.. 

aku xtawu nak balas jasa ibubapa aku dengan apa.. aku belum mampu beri apa2 kepada mereka.. aku hanya tawu berdoa, dan belajar bersungguh-sungguh dan tidak membelakangi mereka.. aku cuba sedaya upaya tok banggakan mereka.. aku juga cuba tok ringankan beban abah dengan tidak mensia2kan segala pengorbanan yang abah dah berikan kepada aku..

aku berharap aku akan menjumpai insan sebaik abah sebagai pasangan hidup aku.. insan yg xpernah kenal erti penat, erti susah, erti malas, erti marah, erti curang, erti menyusahkan pasangan dan banyak lagi.. aku ada sorg abah yg cukup sempurna.. satu saja yg aku mahukan ialah, abah aku dipanjangkan umur dan dapat melihat aku berjaya.. aku akan penuhi segala impian ibupaba aku.. aku cuba tok TIDAK hampakan mereka..

ABAH,
alina harap satu hari nanti abah akan rase berpuas hati
dengan segala penat lelah yg abah dah korbankan..
alina akan jadi sorg anak yg baik,
anak yg menjauhkan abahnya dari api neraka,
dan anak yg mampu buat abahnya tersenyum bangga..

abah aku bukan berkulit gelap, kulit abah aku kuning langsat, e2 sume akibat berkerja keras.. dibawah panahan matahari terik tok mencari rezeki menyara keluarganya..

SELAMAT HARI BAPA ABAH ;)


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

2 sayang blog lina:

syrupmasin said... [Reply to comment]

slmt hari bape :)

CN said... [Reply to comment]

selamat hari bapa..itu kan link entry aku