Saturday, January 7, 2012

JANGAN MUDAH LAFAZKAN KATA -KATA CINTA ANDAI DIRI BENAR-BENAR TAK MERASAKANNYA..

Assalamualaikum semua :)

aku kesian dengan sorang kawan aku dekat FB nieh.. putus cinta. tak tahulah apa yang berlaku antara mereka, tapi dia dengan ex bf dia dua-dua fren aku dekat FB.. tadi status mereka atas bawah aje.. yang girl masih dalam kesedihan yang meruntun jiwa, dan yang boy dengan status untuk cinta baru nya..

bagi aku, if we really do not know what is love all about, jangan sesekali buat hubungan tue makin serius.. get into relationship ke, engaged ke or etc..dan last sekali hubungan cinta tue terputus di tengah jalan dan melukai hati si dia..

mungkin ada bagusnya putus sebelum get married with the wrong person but still, kalau dah yakin hubungan tue dari awal tak akan ke mana, then just be fren.. tak salah kalau kawan bertahun lamanya, bercinta sebulan dua then get married. lagi afdal :)

hubungan cinta nieh satu komitmen..

macam mana kite beri komitmen pada study dan kerja, begitu juga komitmen kita pada pasangan kita. if in the first place lagi kite memang dah xde komitmen, jangan buat that person yang cinta mati kat kita, berharap setinggi gunung..itu pasti akan melukakan hati dia kelak..

dan jangan terfikir untuk curang..kalau rasa tak bersedia, jangan bercinta..kalau rasa masih mahu memilih pasangan hidup yang lain dari yang terhidang di depan mata , juga jangan bercinta.. ambil lah masa.. jodoh dari Allah dah ditetapkan untuk kita.. bersabar dan berusahalah..


tuhan akan balas apa yang kita buat. 

nieh experience aku.. aku putus cinta dengan lelaki yang aku dah kapel almost a year.. then someone approach me, i accept without thinking that there is no love in me  to that guy..im really sorry to him, he nice but i cant continue our relationship since i already found the right guy to me.. 

tapi Allah Maha Adil.. hubungan cinta aku dengan lelaki yang aku amat cintai tue acap kali di landa badai.. tenang barang dua tiga hari, kemudian dilanda ombak lagi..bertengkar-bertengkar-bertengkar..sampai aku hampir putus asa..aku berdoa supaya Allah ampunkan dosa pada dia yang telah aku lukai hatinya itu.. even dier juga sakitkan ati aku, namun aku tak berdendam..selepas 3 tahun bersama, baru hubungan kami tenang..baru aku merasai kebahagian nya tue.. Terima Kasih Ya Allah..

percaya pada naluri sendiri.

when we meet the guy that really suit us, we can really feel it.. tak payah kapel dengan sebarangan orang.. buat penat then buat sakit hati aje.. look at ourself, then think.. which type of guys that really suit us.. memang betul lelaki yang baik untuk perempuan yang baik and vice bersa.. but then, tak semestinya lelaki dan perempuan yang tak baik tadi tue tak boleh berubah jadi baik..



cari lelaki yang boleh lindung kita dari buat dosa,
cari lelaki yang boleh bimbing kita dekat dengan Allah,
cari lelaki yang dapat terima buruk baik kita,
cari lelaki yang betul betul betul kita sayang..

lihat pada hubungan korang dengan ibu bapa korang, lihat pada hubungan korang dengan sahabat baik korang, begitulah hubungan yang korang kena cari untuk cinta korang..its simple as that.. dan tolonglah berdoa supaya hubungan tue berkekalan.. kalau hati kita betul-betul mahukan dia, then dont stop pray to have him or her.. bila kita bersungguh-sungguh meminta , Allah takkan kedekut untuk memberinya, unless sesuatu yang lebih baik telah ditetapkan untuk kita then kita kenalah redha..



ha, tue jelah nak cite.. aku bercakap melalui pengalaman, dan melalui bacaan.. aku dah jumpe lelaki yang aku suka dan cinta, dan aku akan terus berdoa supaya dia jodoh yang di tetapkan untuk aku sampai bila-bila.. Insya Allah.. oklah, nak sambung buat assignment FAR360.. buibui darls.


thanks for reading :)





bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

7 sayang blog lina:

Mubin Mustaza said... [Reply to comment]

nice....

amira faqihah said... [Reply to comment]

becinte lepas kwin de best :)

Jajas said... [Reply to comment]

nak bermadah cinta pon xde yg sudi dengar...hehe

Lina_Lin said... [Reply to comment]

@Mubin Mustaza

tenkui mubin :)

Lina_Lin said... [Reply to comment]

@twinkle twinkle

betul..macam dalam novel tue.hehe

Lina_Lin said... [Reply to comment]

@Jasman

satu hari nanti datanglah yg sudi dengar tue :)

AISYA@AISHA said... [Reply to comment]

hehe betul2... when someone comes into your life, allah sent them for a reason, either to learn from them or to be with them until the ends =)