Wednesday, January 4, 2012

TAK SALAH KALAU NAK BERANGAN , JANGAN BERANGAN MAT JENIN SUDEY ;)

Assalamualaikum semua :)

'sejak kecil lagi, banyak yang aku angan-angankan.. angan-angan aku adalah sebahagian daripada impian aku.. apa yang aku nak capai dalam hidup aku, itulah impian aku. '

kemain serius lagi ayat kat atas nie kan.. yer, itulah sebahagian daripada ayat karangan aku masa tingkatan 1 ( ok tipu) aku terfikir ayat nieh masa aku tengah solat tadi. ( tak khusyuk dah , huuu ) . bagi aku, tak salah kalau nak berangan. asalkan jangan berangan mat jenin sudahlah.

*Goggle
 walaupun kadang-kadang apa yang kita angankan, tak dapat direalisasikan, dan kadang-kadang terpesong terus dari angan-angan kita, aku tak rasa kita patut berhenti untuk berangan. bagi aku, berangan nieh dapat buatkan diri kita bersemangat untuk capai sesuatu tue..

contoh yang terjadi dalam hidup aku, aku belajar masa tingkatan 5,berangan nak masuk U terkemuka, then aku apply U , musibah datang. permohonan aku tak ada dalam sistem dorang. jadi apa aku patut buat? berhenti berangan dan berhenti berharap? TIDAK. aku sambung belajar kat kolej biasa. aku belajar lagi, aku berangan nak dapatkan dekan, musibah datang, aku careless sebab tak isi borang aku pergi PLKN dan akhirnya aku failed HBU. terlepas dekan. patut ke aku berhenti berangan dan berharap? TIDAK, aku belajar dan belajar, akhirnya aku capai impian aku, Alhamdulillah, dekan dalam tangan.

* Google
*Google
*Google
*Google
jadi, untuk pastikan angan-angan korang tak jadi angan-angan mat jenin,  silalah berusaha untuk capai angan-angan tue. kebanyakkan angan-angan aku lebih kepada pelajaran. sebab aku tahu, bila aku berjaya , ramai yang gembira, ramai yang berbangga..

BILA KITA MELIHAT ORANG YANG BERJAYA, JANGAN HANYA MELIHAT, JADILAH SALAH SEORANG DARIPADA MEREKA.


berusahalah kawan-kawan :)
BUIBUI ~



bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

0 sayang blog lina: