Thursday, February 9, 2012

TIPS MUDAH UNTUK KURANGKAN RASA RINDU PADA RUMAH / KAMPUNG HALAMAN

Assalamualaikum semua..

bila terpaksa berkorban demi menuntut ilmu di perantauan ( even belajar dalam negara yg sama je pon) , perasaan rindu pada kampung halaman tue memang membuak-buak. mujur zaman semakin maju, adanya telefon untuk calling-calling tatkala rindu pada suara, adanya gambar-gambar yg di update di facebook twitter blog etc sebagai pelepas rindu pada wajah2 yg tercinta, adanya skype untuk panggilan yg punyai imej bergerak-gerak, dan pelbagai lagi contoh lain yang dijadikan medium untuk berkomunikasi dengan yang tersayang.

namun bagaimana pula kalau kita rindukan suasana di rumah @ kampung halaman? apa cara yang terbaik boleh kita buat? ini cara aku. belilah haruman-haruman yang digunapakai di rumah @ kampung halaman kita :)

 

nie sabun mandian yang aku pakai sekarang.. almost 2 sem aku pakai brand yg sama aje iaitu Protex Fresh. bau memang fresh giler.. rasa macam baru mandi lepas bersukan teruk aje.. haha.. nieh mandian yang diguna pakai kat kampung aku di Kelantan suatu ketika dahulu.. seriously, bila bau aje terus nampak kampung halaman..terlepas lah sikit rindu pada suasana kampung tue.. 

 

Febrezze yang nieh mase aku balik rumah kat Penang sebelum-sebelum nieh still pakai yang nieh.. tapi minggu lepas aku balik dah bertukar pakai yang colour oren punyer.. aku still lagi teringat bau febrezze colour oren tue sebab aku guna masa kemas-kemas bilik abang dengan adik lelaki aku. tapi sayanglah nak tukar pakai kaler oren sebab yang nieh masih banyak lagi cecair dier.. refill pon xhabis lagi.. so, even dah bertukar kepada yang lain, bau febrezze kat atas tetap mengingatkan aku pada rumah aku..yeayy :)


 

nie lagi lagi lagi mengingatkan aku pada rumah.. aku salu sembur sebelum tidur.. sebab dulu masa aku tidur dengan adik perempuan aku, aku selalu guna wangian nieh masa kemas-kemas bilik adik perempuan aku tue.. bau dier memang meresap ke kepala otak terus. bila tidur aje terus feel-feel masa tidur dalam bilik dekat rumah di Penang..


dan lastly, nie mandian latest yang digunapakai kat dalam bilik air aku dengan adik perempuan aku. bilik air abang aku pakai sabun Protex macam kat atas tue tapi colour hitam kelabu2 sikit. bila bau sabun nieh terus ingat macam baru pas keluar dari bilik mandi dekat rumah Penang.. hehe.. aku nak pakai sepanjang musim exam nantilah..weee :)

ok, habis dah cerita untuk entry kali nieh .. aku harap tips nie berguna untuk bebudak yang homesick teruk lah..heee..aku xlah homesick mana.. tapi aku memang boleh nangis tak ingat dunia kalau dah rindukan rumah kat Penang.. ok, sampai sini ajelah, buibui darls :)

thank you for reading :)


bace jek? komen lah cikit, dont shy-shy cat ;P

1 sayang blog lina: